Eerste indrukken! - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van MarcusgoesUSA - WaarBenJij.nu Eerste indrukken! - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van MarcusgoesUSA - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2013 | Verenigde Staten, La Jolla

Hier is ie dan! Mijn verslag van de eerste week! Ik ben dus goed en wel aangekomen in San Diego (SD). Na een 11 uur lange vlucht naar Los Angelos (LA), 2,5 uur wachten en 3 kwartier naar SD, kwam ik om ongeveer 4 uur 's middags aan op het vliegveld. In SD kon ik Mark bellen en die kwam me samen met Dylan (de huisbaas) ophalen van het vliegveld. Dit was heel fijn, omdat ik hier de weg echt nog niet weet! Ik woon dus in La Jolla, dat is een dorpje precies aangrenzend aan SD en dat is ook waar mijn stageplaats ligt. Het is 10 minuten fietsen en een half uurtje lopen. Mijn stagegebouw is hypermodern (met vingerafdruk toegang) en het ligt aan zee. Tussen het instituut en de zee is er een 'Gliderport' waar je dus kunt paragliden (super duur).

Dylan (de huisbaas) is een man van in de 50. Hij runt een of ander excursie bedrijf voor onder andere zee kajakken en mountainbike voor grote groepen (wat ik ervan heb begrepen). Ik mocht hier dus sowieso de eerste paar nachten blijven slapen om te kijken of het me beviel. Ik heb nu inmiddels de kamer toegezegd en heb ook een mountainbike kunnen lenen voor de tijd dat ik hier zit!

Zondagochtend ben ik de omgeving zelf gaan verkennen en ben ik via een omweg door een of andere "canyon" (waarvan ik achteraf las dat er ook ratelslangen zitten) naar zee gelopen. Hier waren veel mensen aan het surfen, dus het uitzicht was erg aangenaam. 'S middags ben ik nog naar La Jolla downtown gegaan en heb een lekkere taco gegeten. Er was ook een strandje met allerlei zeehonden die veel lawaai aan het maken waren. Dat was wel erg apart om te zien midden in zo'n grote stad!

De werkweek bestond maar uit 3 werkdagen (maandag, dinsdag en woensdag) omdat het donderdags Thanksgiving was en ook bijna iedereen die vrijdag daarna ook vrij neemt. De stagedagen waren wel oké, veel kijken en weinig zelf mogen doen. Het fietsen naar stage gaat ook goed, want er zijn gelukkig wel wat fietspaden. Je moet wel echt beter uitkijken dan in Nederland, want je doet qua stoplichten overal mee met die van de auto's.

Voor Thanksgiving was ik uitgenodigd door een vrouw waar ik eerder contact mee had gehad voor een kamer. Dit vond ik in eerste instantie een beetje raar, maar ik dacht: wat heb ik te verliezen en ik wil ook niet alleen zitten met Thanksgiving. Ze had me opgepikt met de auto en we zijn naar haar dochter en haar gezin gereden. Die dochter is getrouwd met een tandarts en samen hadden ze echt een kast van een huis! Met zwembad, tennisbaan, bioscoop en fitnessruimte inbegrepen! Ze hadden veel familie en vrienden uitgenodigd en het was een heel gezellige avond. Dus ik had er achteraf zeker geen spijt van!

In het weekend ben ik nog een keer naar de Gliderport geweest om de paragliders goed te bewonderen. Helaas waren er maar 2 mensen bezig die les hadden en zij bakten er nog niet veel van. Als je vanuit daar een lange weg naar beneden volgt kom je uit op een strand en ik besloot hierheen te gaan. Alleen toen ik op een gegeven moment beneden stond, viel mijn mond open! Het was namelijk een naaktstrand (Black's beach)! Ik zag mensen naakt zonnen, naakt frisbeeën, naakt joggen, en zelfs een heel team naakt beach-volleyballen! Er liepen nog veel andere toeristen en mensen met kleren aan over het strand, dus ik voelde me niet bezwaard dat ik ook al mijn kleren aan had. Ik heb mijn ogen uitgekeken achter mijn zonnebril (hèhè!). 'S avonds heb ik nog naar de mooie zonsondergang gekeken en was het weekend alweer bijna voorbij en begin ik weer een nieuwe werkweek.

Ik heb het bewust iets korter gehouden en alleen de hoogtepunten verteld. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Daarover wil ik ook graag meer horen! Stuur me gerust een mailtje!

  • 04 December 2013 - 06:47

    Nijn:

    Wat een ervarinf , blij te horen dat je eerste week zo goed bevallen is! Ik ben benieuwd naar je volgende verslag xxx

  • 04 December 2013 - 07:04

    :

    Je moet wel even op "Ga naar het overzicht" klikken als je alle foto's bij dit reisverslag wilt zien! Anders gaat ie vanuit de zeehond weer terug naar het vliegtuig, terwijl er nog veel mooie foto's zijn!

  • 04 December 2013 - 07:13

    Peter Op Het Veld:

    Hoi Mark,
    Leuk om te lezen, dat je zo geniet van alles wat er gebeurt om je heen.
    Geniet vooral, want de tijd zal aan je voorbij vliegen.
    Groetjes en alvast fijne feestdagen.
    Peter en Yvon

  • 04 December 2013 - 08:04

    Maikel Stams:

    Awesome Mark! Heel tof om te lezen dit. Jij gaat ongetwijfeld een geweldige tijd tegemoet! Heel veel succes en vooral ook plezier!

  • 04 December 2013 - 08:08

    Rik:

    oeh zeer nice! ziet er allemaal relax uit zo aan de zee! leuk verhaal!

  • 04 December 2013 - 12:48

    Max:

    Keep on blogging, Mark! cannot wait till next post!

  • 05 December 2013 - 09:28

    Linda:

    Echt prachtig daar! Ben wel beetje jaloers. Wij zitten hier in de vrieskou zonder zon :P
    xxx

  • 05 December 2013 - 13:23

    Loes:

    Hoi Mark. Sjiek zoals jij je 'belevenissen' beschrijft. Ik zie 't zó voor me. Je boft echt reuze met je woonlocatie. Na een intensieve werkdag (straks) hoef je geen grote afstanden te overbruggen om heerlijk te relaxen. Tip: maak ook genoeg foto's. Dat worden veel herinneringen zonder woorden.
    Groetjes xxx, Loes.

  • 05 December 2013 - 20:43

    Marion:

    Hoi lieve Mark,

    We zijn heel trots op jou (maar dat wist je al) Mooie omgeving daar! Weer leuk om te lezen. Ga vooral zo door en we zien elkaar wel in het weekend op skype.Hopelijk zonder zonnebril ;)
    Liefs en xxx van je vader en je moeder!

  • 07 December 2013 - 17:32

    Syl:

    Hey Mark, fijn dat je al een mooie woonplek hebt en de eerste bijzondere ervaring zoals een echte Amerikaanse Thanksgiving hebt mee kunnen maken! Heel veel plezier op je stage en reis! Groetjes Sylvia

  • 14 December 2013 - 15:11

    Leonie:

    Ziet er goed uit Mark! Maar ik zie wel dat je net zo'n verslaggever bent als Alex toen hij in de USA zat. Maakt niet uit. Stop de energie maar in het leven daar en laat ons af en toe iets weten! Kus, Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Nov. 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 3943

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 19 Juli 2014

San Diego

Landen bezocht: