Nothing comes close to the Golden Coast - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van MarcusgoesUSA - WaarBenJij.nu Nothing comes close to the Golden Coast - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van MarcusgoesUSA - WaarBenJij.nu

Nothing comes close to the Golden Coast

22 Maart 2014 | Verenigde Staten, California

En nu dan eindelijk een reisverslag over onze reismaand februari door California.
Eind januari was het wachten eindelijk voorbij en kwam Pim 's avonds aan op het vliegveld. Ik had onze huurauto al de dag ervoor opgehaald zodat ik Pim meteen naar mijn huisje kon rijden. Ik moest die week nog wel werken, maar ben wel vaak wat eerder naar huis gegaan zodat we zoveel mogelijk tijd met elkaar konden doorbrengen.

Op woensdagavond waren we door een paar vrienden meegevraagd naar een dragqueenshow. Dat was echt verrassend leuk! Er waren zelfs wat artiesten uit de bekende 'RuPaul's drag queen show' (een soort America's next topmodel voor travo's). Ze konden hun 'zaakje' ook heel goed verstoppen, en draaiden hun hand er niet voor om om een strakke catsuit te dragen! Haha!

In het weekend had ik mijn persoonlijke fotograaf bij de tweede surf les (zie foto's)! 's Avonds zijn we lekker wezen stappen tot in 'de vroege uurtjes' (2 uur 's nachts, want dan gaat hier alles dicht in Amerika).
Op zondag kon onze reis eindelijk beginnen en zijn we op weg gegaan naar Temecula. Daar wonen Howard en Jeffrey (dans-vrienden van mij waar ik al eerder over had verteld in het tweede reisverslag). Hier zijn we met hun gaan wijnproeven en 's avonds nog gebubbeld in de jacuzzi!

's Maandags zijn we richting Laguna Beach gegaan en hebben we daar de hele dag doorgebracht. 's Avonds zijn we naar Los Angeles gegaan waar we onze komende drie nachten hadden geboekt. We hebben de eerste dag LA downtown onveilig gemaakt. De tweede dag zijn we naar Beverly Hills gegaan en hebben we celebrities proberen te spotten (wat overigens niet gelukt is).

De volgende ochtend waren we om 4 uur uit bed gegaan om onze 8-urige autorit naar Yosemite National Park te beginnen. Yosemite ligt in een vallei, wat wil zeggen dat je eerst omhoog over de bergen moet rijden en daarna omlaag om Yosemite te bereiken. Toen we op een aardige hoogte waren, begon het weer van zonnig en warm te veranderen naar koud en sneeuw! Op een gegeven moment stond er een bord dat je sneeuwkettingen/kabels nodig had om verder te gaan. Deze hadden wij niet, maar konden we een eindje terug ergens kopen (natuurlijk tegen een prijs waar je U tegen zegt!). We hadden geen keus en hebben deze moeten aanschaffen en ook door 'snow chain monkeys' voor $20 dollar erop laten leggen. Gelukkig lagen we nog helemaal op schema omdat we zo vroeg vertrokken waren, zeiden we nog tegen elkaar. Dit hadden we niet afgeklopt op hout en ja hoor: Het volgende moment stonden we vast op de berg omdat er een ongeluk voor ons was gebeurd met zeker 5 auto's. We hebben toen zeker 2 uur gewacht voordat al die auto's 1 voor 1 weggesleept waren. Eenmaal in Yosemite hebben we onze ogen uitgekeken! Het was helemaal niet super koud en de sneeuw die er lag, gaf natuurlijk ook een leuk effect voor de foto's. Alleen de mist was af en toe wel heel irritant voor de vergezichten.
We hebben twee dagen de tijd gehad om Yosemite te verkennen. Om Yosemite te verlaten moet je natuurlijk ook weer door de bergen omhoog en stuitten we weer op sneeuw! Ik was toen best wel trots dat ik de sneeuwkabels eigenhandig om de banden heb kunnen leggen!

Daarna zijn we naar San Francisco gereden waar we de volgende 4 nachten zouden verblijven. 3 weken eerder had ik een goede vriend van Howard en Jeffrey ontmoet: Rick. Toen Rick via Howard en Jeffrey over onze reis hoorde, had hij voorgesteld dat Pim en ik bij hem mochten blijven overnachten in San Francisco. Dit konden we natuurlijk niet weigeren, want de reis was al duur genoeg! Eenmaal aangekomen bleek hij ook nog eens een heel mooi huis te hebben. Rick is ooit hotelmanager geweest dus we zijn ook nog eens heel goed verzorgd! (haha!). Het weer in SanFran was vrij bagger (mistig en miezerig) maar we hebben natuurlijk alle toeristische trekpleisters bezocht. We hadden de Golden Gate Bridge uitgesteld tot de laatste dag omdat het steeds zo mistig was, maar eenmaal aangekomen bij de brug konden we alsnog bijna niets zien (What the fog?!). Gelukkig waren we geduldig en na een half uurtje klaarde het op en hebben we wat mooie foto's kunnen maken.

Na SF zijn we via de Pacific Coast Highway (1), de bekende weg langs de westkust van California, weer richting het zuiden gereden. Hier kom je over een kronkelige weg langs kliffen door de Big Sur die bekend staat om zijn mooie uitzichten (zie foto's). Geweldig! 's Avonds kwamen we aan in Santa Barbara, die we de volgende dag verkend hebben bij daglicht. Daarna zijn we doorgereden naar Malibu en 's avonds weer terug naar LA.

In LA gingen we deze keer Venice Beach en Santa Monica bezoeken. Venice Beach staat bekend om de fitnessparken op het strand met de bodybuilders en Venice Canal District (soort Venetie met kanalen en gondels). Santa Monica staat bekend om zijn grote pier met daarop een pretpark/kermis. Echt twee hele mooie plaatsen!

We hadden een hotelletje in Hollywood geboekt, om de hoek van de Walk of Fame! Hier hebben we de volgende dag over de sterren gelopen. Er waren ook allerlei bustours die je kon nemen door Hollywood om de huizen van sterren te bezichtigen. In eerste instantie vonden we dat eigenlijk maar helemaal niks, maar bij nader inzien hebben we zo'n tour toch maar gedaan. Daar hebben we zeker geen spijt van gehad! Met deze tour ging je door de bergen van Hollywood en hebben we de huizen van onder andere Katy Perry, Bruno Mars, Justin Timberlake en Julia Roberts gespot! Ook hebben we de plek bezichtigd waar Britney Spears destijds haar mental breakdown heeft gehad (hoe grappig?!). 's Avonds zijn we nog heerlijk wezen stappen in WeHo (West Hollywood). De volgende dag zaten de twee weken er alweer op en zijn we richting San Diego gereden.

De dagen die daarop volgden hebben we nog heerlijk met elkaar genoten van het goede weer en het goede leven hier. Op donderdag vroeg in de ochtend moest Pim San Diego alweer verlaten, maar kon hij na het weekend helemaal uitgerust aan zijn nieuwe baan beginnen in Boxmeer. We zitten nu inmiddels over de helft en kijken er ontzettend naar uit om samen weer in Nederland te zijn.

• 06 April 2014 - 19:10

Jan En Marie-Jose:

Lieve Mark,

( Wij zagen dat er nog geen reacties zijn op dit verslag. Dan wij maar.....)

Ja, Pim is inmiddels al weer een paar weekjes in Nederland.
    We hebben het mooie boek, dat jij van jullie vakantiefoto's gemaakt hebt, al uitgebreid bewonderd.
    Geweldig mooi! Echt een paar weken om op terug te kijken en van na te genieten.

Nog een dikke 2 maanden, dan ben je weer lekker hier.
    Wij kijken er al naar uit!!

Veel groetjes, KUS