Happy Holiday December! - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van MarcusgoesUSA - WaarBenJij.nu Happy Holiday December! - Reisverslag uit La Jolla, Verenigde Staten van MarcusgoesUSA - WaarBenJij.nu

Happy Holiday December!

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, La Jolla

N.B. OM ALLE FOTO'S TE BEKIJKEN MOET JE ONDER DE FOTO'S OVERZICHT KLIKKEN! DAN PAS ZIE JE ALLE FOTO'S!

Nou hier is ie dan weer! Mijn reisverslag van de maand december. Erg veel gedaan en gezien en zal hier de hoogtepunten even beschrijven.

In het eerste weekend van de maand december was het bekende December Lights festival in het grootste park van San Diego: Balboa Park. Dit staat natuurlijk in het teken van de kerst met heel veel kerstverlichting. Alleen eenmaal aangekomen zag ik veel meer standjes waar je kon eten dan verlichting (lekker Amerikaans!). Wat wel leuk was hieraan is dat ze allerlei "food stands" hadden uit allerlei landen zoals: House of Germany, House of Ireland, House of Argentina, etc. Eigenlijk alle landen die je wel kunt bedenken behalve Nederland natuurlijk! Snif.. Maar dit mocht de pret niet drukken. Ik ben hier wel nog 2 aardige studenten tegengekomen (Rido uit Bali en Iiris uit Letland) waar ik de rest van de avond ben opgetrokken en die ook bij mij in de buurt wonen. Uiteindelijk hebben we nog wel wat mooie lichtjes kunnen bewonderen, maar niet zoveel als dat ik verwacht had.

Op zaterdag 14 december was iedereen van ons lab uitgenodigd voor een "Holiday Party" bij Professor Gage thuis (de baas van onze labgroep). Prof Gage woont in een super mooi huis in La Jolla met uitzicht op zee. Dit had ik helaas niet kunnen zien, omdat het al donker was. Na lekker te hebben gegeten gingen we het zogenaamde "White Elephant Gift Exchange" doen. Dit houdt in dat iedereen iets kleins meeneemt wat diegene niet meer nodig heeft of iets koopt dat grappig is en dit mooi inpakt. Dit wordt bij binnenkomst anoniem onder de kerstboom geplaatst. Later krijgt iedereen een nummer en mag er om de beurt een cadeautje worden opgemaakt. De volgende mag dan een volgend cadeautje uitpakken of het cadeau van iemand anders stelen. Dit zorgt natuurlijk voor grappige taferelen. Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een mondharmonica… Na het feest ben Iiris en Rido wezen stappen in San Diego waar we alle zorgen van ons hebben afgedanst!

De maandag daarop ben ik naar een stijldansles gegaan in San Diego. Ik had al eerder contact gehad met de leraar zodat ik een lift kon krijgen van andere leerlingen van die les. Ik ben toen opgehaald door een super aardig homostel Howard en Jeffrey. De les is niet echt hoog qua niveau maar wel heel gezellig en hier heb ik nog een aantal andere leuke mensen ontmoet waar ik nu geregeld contact mee heb.

Howard en Jeffrey hadden voorgesteld om mij het weekend erop nog andere leuke dingen te laten zien in San Diego. Zo hebben we kleine gerechtjes gegeten en een Mai Tai gedronken (die echt veel te sterk was voor mij) bij Bali Hai aan de baai met super mooi uitzicht. Burrito's gegeten in Hillcrest en daarna nog een lekkere koffie gehad op Coronado Island (bekend om het beroemde Coronado hotel waar sterren vaak verblijven).

Op kerstavond ben ik met Sean (een Thaise PhD student aan UCSD die ook werkt in Neurosciences) gaan uiteten en daarna naar een karaoke bar gegaan. Sean wilde heel graag zingen en na ons wat moed ingedronken te hebben had ik hem ingeschreven. Helaas was de wachttijd nog anderhalf uur! Hier hadden we nog een gezellige avond gehad, maar niet meer zo lang gewacht. Deze houden we dus nog tegoed!

De volgende dag werd ik weer opgehaald door Howard en Jeffrey om kerst te vieren bij Howard's 91 jaar oude moeder in Oceanside. Ik vind het echt super dat ik hun heb ontmoet en dat ze mij zo op sleeptouw nemen. Niemand wilt met kerst alleen zitten! Howard's moeder is erg ijdel en ze was ooit Miss Coronado Island. Ze zit best strak in haar vel door alle plastische chirurgie. Wat erg grappig was om te zien is dat haar 2 dochters de haren grijs laten terwijl zij ze nog altijd pikzwart verft! Beetje apart gezicht! Hier heb ik van een lekker kerstdiner genoten. Later zijn we lekker op z'n Amerikaans kerstliedjes gaan zingen aan de voordeuren van verschillende huizen in de buurt. Hier wordt echt super enthousiast op gereageerd en van genoten! Daarna hebben we weer een "White Elephant Gift Exchange" gedaan en ben ik naar huis gegaan met een gebruikte pedicure set van Howard's moeder (BAHBAH!). Dit vond iedereen natuurlijk hartstikke grappig! Daarna ben ik bij Howard en Jeffrey blijven overnachten in Temecula (op een uur afstand van San Diego).

De volgende dag met ik wakker geworden met een lekker kopje koffie aan hun zwembad en heb ik nog een leuke kerstfoto gemaakt in hun jacuzzi die ik op Facebook had geplaatst. Wat ik er niet bij had had verteld was dat deze niet verwarmd was op dat moment en dus echt steenkoud was! (alleen voor de insiders die mijn verslagen echt lezen dus) Maar dat had ik nu eenmaal over om jullie op dat moment even jaloers te maken. Ik heb er dus ook maar 5 seconden in gezeten en naar Howard geroepen: TAKE THE DAMN PICTURE!!! Na een brunch in Temecula downtown (beetje country western stadje) was Sean ook onze kant uitgekomen en zijn we gaan wijnproeven. Temecula staat namelijk bekend om zijn wijngaarden in Californië. Howard en Jeffrey zijn lid van drie verschillende wijnproeverijen daar en ze hadden ons meegenomen naar de beste van de drie. Dit was een hele leuke ervaring!

Op oudejaarsavond was ik nog lastminute uitgenodigd door Justin (die ik ken van de stijldansles) voor een huisfeest bij een vriend van hem. Dit was erg gezellig: er waren weer volop hapjes en drankjes. We hebben ook nog wat "Dance Dance Revolution" (waar ik opmerkelijk slecht in ben!) en Rockband gespeeld. Om 12 uur afgeteld bij de televisie en iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst. Alleen is hier dus niet op straat overal zo'n groots vuurwerk als dat is in Nederland, maar nog steeds erg genoten! Het feestje zette zich voort tot in de late uurtjes.

Op stage ben ik nu inmiddels een stuk zelfstandiger en kan ik de experimenten zonder toezicht uitvoeren. Mijn eigen project is alleen nog niet echt begonnen omdat ik nog eerst veel oefening nodig heb in de techniek die ik moet uitvoeren.
Voor januari heb ik me ingeschreven voor surflessen! Dus daar gaan jullie waarschijnlijk meer van zien op Facebook en mijn volgende reisverslag :-)

  • 05 Januari 2014 - 20:21

    Janine Evers:

    Hoi mark! Wat een leuke avonturen! Je hebt al veel mensen leren kennen. Herrinert me een bietje aan frankrijk. Hoe warm is het nu in san diego? Veel pmezier nog xx

  • 05 Januari 2014 - 21:18

    Peter Op Het Veld:

    Heel leuk om te lezen, dat je je zo goed amuseert.
    Geniet er maar volop van, want zo'n kans krijg je niet vaak.
    En niet meer in koud water gaan zitten!
    Bedankt voor het delen en tot ziens!!
    Groet
    Peter

  • 05 Januari 2014 - 21:22

    Gwen:

    Leuk mark! En gelukkig niet met kerst en nieuwjaar alleen!
    En ehmm wat betreft die jacuzzi.. daar denk ik wel warmer dan hier ;) dus ik ben alsnog jaloers :p
    Veel plezier nog en geniet ervan!
    Kusjes

  • 05 Januari 2014 - 21:39

    Linda:

    TAKE THE DAMN PICTURE!!! typisch ;) En toch vinden we je lief xxx

  • 05 Januari 2014 - 23:26

    Ellen:

    hahahahaha jij oude drama queen :') "Ik was opmerkelijk slecht in Dance Dance Revolution" =p Gelukkig weten wij allemaal dat je een fantastische danser bent, schatje. En ik hoor je zo schreeuwen in die Jacuzzi hahahaa. Och heerlijk om dit te lezen. En je kunt nu lekker aftellen totdat Pim eindelijk weer bij je is! Heb het met oud&nieuw erg gezellig met je boyfriend gehad :) En we hebben natuurlijk aan jou gedacht :-*
    x!

  • 06 Januari 2014 - 02:05

    RikvK:

    Haha, leuk verhaal :)
    ook leuk om wat inside informatie te krijgen, ik dacht al: hebben wij hier een sneeuwloze maar toch koude kerst, nieuwjaar met beetje regen en wind, zit hij daar te chillen in zijn jacuzzi haha.
    veel succes nog met surfen!
    gr Rik

  • 06 Januari 2014 - 11:34

    Sylvia:

    Leuke verhalen Mark, vooral briljant dat verhaal over de jacuzzi! Stoer dat je er toch in bent gegaan ;).

  • 06 Januari 2014 - 17:14

    Jan/Marie-José:

    Ja, ja Mark: je maakt het wel daar en je wordt zo links en rechts uitgenodigd of op sleeptouw genomen.
    Zeker prettig om je daar thuis en opgenomen te voelen in het begin van je stage waar alles nog wat moeilijk en moeizaam verloopt. Volgens ons maak je het wel: het zou leuk zijn als je inderdaad op wat kortere termijn wat MEER mag doen voor/ bij je stage. Hopenlijk doe je daar ook nog verslag van!
    Wij maken het hier in Veghel ook wel: vandaag (maandag 6 jan.) is het gewone leventje weer gestart: weer gewoon werken en wat meer in het juiste ritme komen. We zijn onderhand wel weer 'bijgeslapen'.
    Je hebt regelmatig contact met Pim om bij te praten en over niet al te lange tijd komt hij naar de USA!!
    Heel veel lieve groeten-we hebben nog contact: Jan/Marie-José.

  • 06 Januari 2014 - 20:49

    Loes Gorris:

    Zo ken ik je helemaal. Met jouw spontane deelname aan verschillende activiteiten leer je inderdaad allerlei mensen kennen, incl. hun leefomgeving. Geniet ervan. Nog even en er komt vaart in je stage.
    XXX Loes.

  • 07 Januari 2014 - 17:38

    Audrey:

    Hahaha! Heb helemaal dubbel gelegen! Wat een avonturen, hilarisch. Veel plezier daar nog en we moeten binnenkort echt even skypen hoor :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Nov. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 3955

Voorgaande reizen:

23 November 2013 - 19 Juli 2014

San Diego

Landen bezocht: